четвртак, 15. септембар 2022.

РЕЦИКЛИРАНЕ РУКОТВОРИНЕ СУ НАШЕ УМОТВОРИНЕ

 

У оквиру часова пројекне наставе и ваннаставних активности, у корелацији са дигиталним светом, српским језиком, математиком и ликовном културом, реализован је пројекат Рециклиране рукотворине су умотворине у одељењима првог, другог, трећег и четврог разреда у Брзећу и Грашевцима.

На часу ликовне културе ученици трећег разреда учили су о томе шта је орнамент, како се израђују шаре на ћилиму. Цртали су ћилим са омиљеним шарама.  На пројектној настави ткали су на разбоју свој ћилим, а на часовима дигиталног света ученици првог и другог разреда дизајнирали су етикету за ћилим. На часу српског језика ученици трећег разреда учили су како се попуњавају једноставни обрасци и шта треба да садрже, па су својим знањем помогли ученицима првог и другог разреда при изради етикете.   

Кроз пројекат обележили смо и Недељу новца, разговарајући и припремајући се са продајну изложбу ћилима. Договорили смо се да ћемо од новца од продатих ћилима купити нове табле јер су нам оне сада најпотребније. Истраживали смо о томе колика је цена табли које су нам потребне и тражили најповољнију, али водећи рачуна и о квалитету.  

Циљ пројекта био је развијање љубави и неговање традиције у савременом окружењу. Ученици су се на почетку упознали са појмом рукотворине, истраживали о старим занатима и подсетили се шта је орнамент. Упознали су се са појмом ткање и научили шта је разбој. Успешно су направили разбој, вежбали и научили да ткају.

Ткање представља процес израде тканина узајамним преплитањем два система жица. Један систем жица иде уздуж тканине и назива се основа, а други по ширини тканине и назива се потка. Основни принцип ткања - нити основе (вертикалне) и потке (хоризонталне). Разноврсним укрштањем ова два система настају тканине различитих особина, изгледа и структура.

Кроз ткање усавршавали су фину моторику, бројали нити и потке, развијали креативност и оригиналност кроз израду орнамената.

    У оквиру предмета Дигитални свет и Пројектна настава осмислили су декларацију за ћилиме.

 

 


     По завршетку пројекта организовали су заједно са учитељицама изложбу радова и направили су онлајн продајну изложбу коју можете видети овде. Од новца који ученици скупе планирали су да замене већ дотрајале табле у учионицама. Истраживали су колика је цена табли, нашли најповољнију, али водећи рачуна и о квалитету. Рачунали су колика би требало да буде цена ћилима у односу на уложен труд, као и колико им је готових ћилима потребно да продају како би могли да остваре циљ - да купе таблу.

  

Прелистајте часопис и помозите ученицима да купе таблу тако што ћете купити ћилим.

Нема коментара:

Постави коментар