април 2014. године
Лична професионална филозофија
Име ми је Сенка. Занимљиво је то што је мој тата, Стеван, желео да се тако зовем. Помало необично да су тих 70-их година прошлог века, очеви давали кћерима имена. Своје име увек сам волела и с поносом га носим. Презиме добијено по рођењу ми је Благојевић и многи ме по њему и дан данас памте, а оно друго, добијено удајом, је Вукајловић. До шеснаесте године сам живела у Брусу, мом родном месту, затим одлазим у Београд на школовање. Живот ме враћа у завичај, у коме 1995. године рађам сина. Једно време радим као новинар у локалној радио станици, затим одлазим у иностранство, из ког се враћам 2002. године и рађам ћерку. Најпоноснија сам јер сам мајка једног дивног 19-огодишњака Реље и једне дивне 12-огодишњакиње Ленке. Они су моје светло у тами, смисао мог битисања, моја велика инспирација...они су ми све.
Након вишегодишњег лутања схватам да је једини и прави позив, којим ћу се бавити у животу, позив учитеља (њиме се бавим пет година). Посао је важан део живота и јако је битно да човек воли оно што ради. Ово је позив који није лак, а ја га радим најбоље што умем. Има ли нешто часније и племенитије у животу него радити са децом? Волим децу и волим да подучавам. Деца ме мотивишу да будем толерантна, стрпљива, истрајна и доследна у раду са њима.
Мој посао је такав да завршетком факултета нисам завршила учење. Учим и усавршаваћу се целог живота. Учим од колега, од деце, са телевизије и интернета. Учим због себе и знања које треба да пренесем деци. Стицањем искуства кроз рад са децом у учионици, сазнањима стеченим на разним семинарима, али и самообразовањем, формирала сам начин рада у којем се зна шта је чија улога у учионици. Код мене влада пријатна радна атмосфера, јер чак и када озбиљно радимо, кроз све садржаје провлачим игру. Трудим се да у уводном делу часа ученике мотивишем добром причом, тачније добром припремом за час, јер сматрам да је то јако битно. С обзиром да радим у комбинованом одељењу, у коме су ученици различитог узраста, најчешће користим индивидуални рад, како би ученици могли да напредују у складу са својим могућностима. Кад време, односно садржаји наставних јединица то омогућавају, примењујем и друге облике рада. Подстичем ученике, да раде у пару и групи, да у свему траже практичан аспект који ће им помоћи у даљем животу. Активирам ученике различитим задацима да постављају питања, износе сопетвена искуства и мишљења, помажу при раду, да се самооцењују и наравно напредују. Инсистирам на повезивању знања и корелацији више предмета. Учим их да себи постављају циљеве које могу остварити и да раде на остваривању тих циљева. Желим да моји ученици науче да уче, да разумеју оно што читају (чују) и да умеју да кажу свој став о томе што су прочитали (чули).
На својим часовима често користим савремена наставна средства и методу демонстрације, игре, глуме, у којима деца највише уживају. Веома радо ученике укључујем у рад, извршавање задатака и личну акцију, јер ми је често на памети, изрека чувеног америчког научника, Бенџамина Френклина – Реци ми и ја ћу заборавити, покажи ми и ја ћу можда запамтити, укључи ме и ја ћу разумети.
Трудим се да сарадња са родитељима буде добра, јер су они важне карике у образовању њихових малишана. Са родитељима организујем радионице, које имају за циљ стварање простора поверења, подршке, узајмног комуницирања и што боље климе у разреду. Овај вид сарадње доводи до задовољног и срећног ученика, његовог напретка као и стварања услова за боље учење и савладавање наставног градива у окружењу у којем ће се дете осећати сигурно и задовољно.
Циљ ми је да моји ученици заволе школу и учење, а да знања која стекну буду трајна и применљива у њиховим животима. Желим да ме не памте по строгоћи, већ по осмеху и заједничким дружењима у учионици и ван ње. Радом и понашањем на споственом примеру, ученицима показујем вредности и принципе за које се залажем и којима тежим. Васпитање, морал, разумевање и искреност сматрам основним људским особинама. Деци увек кажем да је најважније да постану добри људи, а све остало ће доћи. Трудим се да у свом раду ученицима покажем да су марљивост, поштење, коректност, толерантност, мотивисаност вредности које воде ка успеху. Мотивишем их да постану бољи и успешнији, а они мене подстичу да напредујем.
Због добре интерперсоналне и комуникацијске способности, флексибилности, високе мотивисаности и радне етике, кооперативности, иницијативности и креативности у раду, себе сматрам компетентном за посао учитеља, а учење сматрам најозбиљнијим послом и зато се непрекидно усавршавам. Добар учитељ мора бити стално у току, стално обавештен. Циљ ми је да то будем.
Изграђивањем сопствене личности и својим усавршавањем у врлинама, чинимо да овај свет буде лепши, шаренолик, пун боја и позитивних вредности које ћемо једни другима несебично преносити.
Сенка Вукајловић, проф.раз.нас.
Нема коментара:
Постави коментар